Har du erfaring med arbejdet på folkeregisterområdet?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi siger farvel til en god kollega, der skal på pension og har i den forbindelse brug for en ny kollega – meget gerne med erfaring fra et folkeregister.

Som vores nye kollega vil dine primære opgaver ligge i folkeregisterteamet, hvor du vil arbejde med opgaver omkring f.eks. flytning, lægeskift, cpr-spørgsmål, valg og sygesikring og meget mere. Vi står dog i en omskiftelig periode, hvor vi skal i gang med at analysere arbejdsområder og -metoder, så du skal være klar til at give dit besyv med i forhold til, hvordan vi kan gøre det gode endnu bedre. Det betyder også, at ”dit” arbejdsområde er ”vores” arbejdsområde, og at vi alle byder ind i fællesskabet. Opgaver skal ligge der, hvor de løses bedst.

Hos os deltager alle i ekspeditioner, hvor vi hjælper borgerne med en lang række varierende spørgsmål og opgaver, hvor vi lægger vægt på altid at yde den bedst mulige service. Det sker enten i telefonen eller i det fysiske møde i ekspeditionsområdet. Det betyder, at du – udover et dybdegående kendskab til folkeregisteret – skal have kendskab til eller kunne sætte dig ind i andre områder.

Vi søger en engageret, ansvarsbevidst og smilende kollega, der kan holde hovedet koldt i en oftest travl hverdag. Vores kerneopgave er at understøtte borgerne i brugen af de digitale løsninger. Samtidig er vi meget bevidste om, at det ikke er alle, der kan være digitale, og her har vi fokus på at møde borgeren, hvor de er, og tilbyde den nødvendige hjælp. Vi er kort sagt borgerens indgang til offentlige myndigheder.

Der er mange udefrakommende omstændigheder, som er med til at definere vores arbejde i Borgerservice. Her kan vi f.eks. nævne skiftet fra NemID til MitID, udskrivelse af valg, ændringer i lovgivning mv.

Sådan er det at arbejde i Borgerservice

  • Vi arbejder i tre teams: pas/kørekort, pension og folkeregister. Vi arbejder både i fronten, hvor vi møder borgeren og ”inde bagved”, hvor vi laver den dybere sagsbehandling
  • Vi har stor indflydelse på vores arbejdsdag
  • Vi hjælper hinanden, byder ind på nye opgaver og vurderer løbende om vi kan gøre noget bedre
  • Vi har en uformel omgangstone – også når vi har travlt, og vi løfter hinanden, når det er svært
  • Vi garanterer, at du aldrig kommer til at opleve to dage, der er ens.

Noget af det bedste ved at være i Borgerservice, er som din kommende kollega Lotte siger:
At man får udlevet sit servicegen til fulde, og i de fleste ekspeditioner imødekommer borgerne med den forventning de har. Den taknemmelighed vi møder gang på gang, giver så meget tilbage til os medarbejdere i Borgerservice.”

Vi tilbyder
  • en fleksibel arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, hvor der er mange bolde i luften afløst af perioder, hvor der er mere stille
  • et arbejde med vekslende opgaver både i front, på kontoret og på telefonen
  • gode kollegaer der lægger vægt på en professionel og uformel omgangstone fyldt med humor
  • mulighed for udvikling – personligt og fagligt
  • mulighed for at præge din arbejdsdag og komme med ønsker til vagtplanen

Dine kvalifikationer og kompetencer
  • Det er et krav, at du har en kontorfaglig uddannelse med speciale indenfor offentlig administration
  • Du er imødekommende og har en professionel indstilling både personligt og telefonisk
  • Du har erfaring med borgerbetjening og kan agere myndigt med et smil
  • Du har erfaring med og forståelse for den kommunale organisation og administration
  • Du er vant til at arbejde med programmerne i Microsoft Office og hurtig til at sætte dig ind i både eksisterende og nye IT-systemer
  • Du er god til at lære nyt og arbejder struktureret
  • Du er i stand til at skabe en tryg og tillidsskabende relation til borgerne
  • Du kan tage initiativ og arbejde selvstændigt såvel som i teams
  • Det er en stor fordel, at du har erfaring med det nye sygesikringssystem, som vi er i færd med at implementere (og gerne gennemført superbrugeruddannelsen indenfor dette).

Borgerservice har samlingspunkt i Aabybro, hvor vi har åbent dagligt. Desuden er vi til stede mandag i Fjerritslev, og her skal du være indstillet i at have arbejdssted fra tid til anden (jf. vagtplan). Du vil have én ugentlig arbejdsdag, der slutter kl. 17.00, og det vil være enten mandag (i Fjerritslev) eller torsdag i Aabybro.

Lidt om os
Vi er en del af den samlede afdeling Digitalisering, Borgerservice og Indkøb på rådhuset i Aabybro i Jammerbugt Kommune, hvor vi samlet set er 30 kollegaer. I Borgerservice er vi ca. 14 kollegaer fordelt på 3 teams (Pas/kørekort, Folkeregister og Pension). Du bliver en del af en afdeling, hvor vi har et uformelt og godt arbejdsmiljø, hvor vi samarbejder og hvor vi generelt er gode til at rykke sammen i bussen og sikre gode resultater til gavn for kommunen som helhed.

Praktiske oplysninger
Aflønning vil ske i henhold til reglerne om Ny Løn under hensyn til gældende overenskomst.

Der indhentes straffeattest inden endelig ansættelse, og der er 3 måneders prøvetid i stillingen.

Stillingen er på fuld til (37 timer) og med tiltrædelse 15. februar 2024 eller snarest herefter.

Frist
31. januar 2024.
Der afholdes samtaler tirsdag den 6. februar 2024.

Vil du vide mere
om stillingen er du velkommen til at kontakte teamleder Lone Sørensen på telefon 41 91 24 11 eller mail lag@jammerbugt.dk.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Jammerbugt Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rådhuset, Aabybro, Toftevej, 9440 Aabybro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5974860

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet